الفبا

الفبا

باید دوید... گاهی

جمعه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۲، ۰۷:۰۴ ب.ظ

 

 

 بهار باشد و صبح... آسفالت از باران شبانه هنوز خیس باشد و هوا بوی نم بدهد... صدای ملکوتی علی رضا قربانی توی گوشم بپیچید. این هوای متبرک می تواند آدم را بلند کند. باید بتواند... باید بتواند آدم را از روی زمین بلند کند و با خود ببرد. آدمی بشود نسیم. برگ های درختان و شکوفه های گیلاس را بنوازد. یادش برود دیشب چه کابوسی دیده است. یادش برود درد پا های ش را که از قوزک می کشد تا کشاله ران. یادش برود تنهایی دارد گزمه می رود. یادش برود بدهی های ش را به عالم... یادش برود طلب های ش را از دنیا...

می زنم به دل خیابان... خودم را مهمان صدای آسمانی علی رضا قربانی می کنم... با خودم می گویم آرام بگیر... آرام بگیر... دل بده به آسمان مشرقی و بوی مستانه بهار... راه می روم... راه می روم... خیالاتم بزرگ می شوند. بزرگ تر از بهار انگار...  می دوم... می گریزم از کله ام. از این کله باد کرده از توهم و تردید... و می دوم...  یک هو حسرت می آید " شاخه همخون جدا مانده من"... یک هو حزن می بارد " ارغوانم تنهاست "... یک هو وحشت می آید " آنچه می بینم دیوار است" ... انتظار و بی قراری افزون می شوند " و ز سواران خرامنده خورشید بپرس/ کی برین دره غم می‌گذرند؟"...

می شوم ترکیب به هم پیچیده احساسات متناقض.... شادی و اندوه و نوا و سکوت... می شوم پر و سنگ... می دانم شکرانه دارد این هوا... می دانم شادی من شکرانه این شمیم روح نواز است... می دانم باید باشد... همین کافی ست که شرمسار و خجل باز گردم... از خودم... از هوا... از آسمان... شرمنده بهار بشوم و هزار بار دلم بگیرد و با خود بگویم من را چه شد که دیگر جادو هم کفافم نمی دهد؟

                                                                                                         ندا. م

                                                                                                                                                                                                                                              

  • ندا میری

نظرات (۳)

"ارغوانم آنجاست ارغوانم تنهاست ..."
...

دلت آروم دختـــر... تنهایی هات پَـــــــر.




ادمیزاد دلش به تنهایی هاش خوشه که. کجا برن بابا
  • اوایل کوچک بود
  • به قول ناصر کاظمی زاده : آدمی به امید زنده است عزیز ٍ من ...

    این احساسات متناقض هم لابد بهار دل توئه...
    مثل بهار طبیعت...

    مثل بهار ٍ نارنجها ...

    مثل بهار دل خیلی هامون....

    شاید اگه نباشه اندوه در کنار شادی
    نوا در کنار سکوت ، زندگی مثل یک مرداب بشه...یک مرداب که هی مار وببلعه وببلعه وببلعه...

    اونجایی که نوشتم من اندوههای وچیک وبزرگ قلبم رو دوست دارمشاید به خاطر همین بود که از پس ٍ اوناندوهها لذتی نهفته است که فقط خودم می فهممش وبس

    قلمت گاهی آدمو وادار میکنه به نوشتن وگاهی عجیب دعوتم میکنه به سکوت...

    پاسخ:
    پاسخ:
    بله که همینه... همه لطف زندگی به همین توامانی هاست و حال پارادوکسیکال آدمی... ورنه که همه چیز از شدت سادگی تهوع آور می شد عزیز جانم... مرسی که هستی در ضمن
    سوالای زیادی از خودم دارم، اما یه سوالی که پای ثابته، اینه که: من الان چه مرگمه دقیقن؟ ... همیشه بینِ یه عالمه حس گیر کردم. شایدم یه عالمه حس بینِ من گیر کردن. دقیقن نمی دونم. اما توی خوشیا یهو غم هجوم میاره و توی غم، یهو امید...

    پاسخ:
    پاسخ:
    می فهمم... من همیشه می گم روزهای آونگ... و این آونگی انگار که پایانی نداشته باشه شده بخشی از هویت و حقیقت زیستن من... و من دوستش دارم... گاهی فکر می کنم بدون اینهمه بلاتکلیفی و پیچیدگی احساسات و در هم برهمی ماجراها و توامانی شادی و اندوه، شاید زندگی خیلی خسته کننده می شد...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی